Oferta dla osób chcących uzyskać kwalifikacje zawodowe przygotowujemy możliwość uzyskania wybranych kwalifikacji w zawodach:
W tegorocznym
rankingu szkół ponadgimnazjalnych, przeprowadzonym przez Dziennik Rzeczpospolita
i tygodnik Perspektywy, Regionalna Szkoła Turystyczna uplasowała się
w gronie najlepszych zajmując 30 miejsce na 139 techników województwa dolnośląskiego.
RST zajęła
IV miejsce w województwie dolnośląskim wśród techników kształcących wyłącznie na potrzeby branży turystycznej oraz
I miejsce w powiecie kłodzkim wśród wszystkich szkół technicznych.
Misja
Misją Regionalnej Szkoły Turystycznej
w Polanicy Zdroju, którą kieruję od 2004 roku, jest
przygotowanie profesjonalnych kadr w zawodach technik hotelarstwa, technik żywienia
i organizacji usług gastronomicznych, technik kelner, technik obsługi turystycznej oraz technik turystyki wiejskiej. Efekty kształcenia zawodowego muszą służyć uczniom, ich przyszłym pracodawcom oraz odbiorcom oferowanych usług
i produktów - adekwatnie do standardów europejskich.
Uczniowie R5T to absolwenci gimnazjów
z regionu Ziemi Klodzkiej, ale także mieszkańcy powiatu ząbkowickiego
i woj. opolskiego.
W zawodach, w których kształci szkoła, ciągle
istnieje zapotrzebowanie na rynku pracy, powstają nowe obiekty hotelarskie
i gastronomiczne. Nie mamy informacji, by absolwenci naszych szkól byli bezrobotni. Około 10% absolwentów
pracuje za granicą, większość podejmuje
naukę na wyższych uczelniach (także zawodowych),
a pozostali znajdują bez problemu zatrudnienie
w regionie.
Kadra pedagogiczna to najważniejszy filar wszelkich pozytywnych przeobrażeń, które uruchomiliśmy
w naszej szkole. Nauczyciele czynnie angażują się
w ten proces. Są wśród nas: autor podręcznika
z zakresu hotelarstwa, autorki pakietów edukacyjnych dla nauczycieli
i ucznia oraz jeden nauczyciel, który opracował program do specjalizacji animator czasu wolnego
w hotelarstwie.
Marny doświadczenia
w tworzeniu i realizacji własnych pedagogicznych programów innowacyjnych, wspierających pobudzanie aktywności własnej uczniów oraz rozwój ich świadomości poprzez poznawanie oczekiwań pracodawców wobec pracowników.
W roku szkolnym nauczyciele realizują
ponad 2000 godzin zajęć dodatkowych dla uczniów,
w ramach programu rozwojowego, finansowanego
z środków UE. Bez zaangażowania
i dążenia do zmiany
- nawet najlepszy program nie ma szans na realizacje. Konieczny jest dobry
klimat wzajemnej współpracy i integrowanie się wokół wspólnie wytyczonych celów
i zadań. Naszą zasadą jest najpierw wymagać od siebie,
a potem od uczniów.